keskiviikko 8. marraskuuta 2017

Rentoutumista kotikonnuilla

Olin 1,5viikkoa lomailemassa vanhemmillani ja siskon luona Mimin kanssa kaksin. Oli kyllä todella rentouttava loma. Mulla ei varmaan ikinä ennen oo ollut nuin huoletonta ja kiireetöntä lomaa. Oli ihanaa ladata akkuja koulun viimeiseen rutistukseen. Teen vielä koulun edistymisestä erillisen postauksen! Takaisin loman kerrontaan, eli mentiin ekaks Teemun iskän kyydillä Kiuruvedelle. Mentiin mun pikkusiskon luo ja Mimi sai leikkiä siellä lähes koko loman ajan Milan kanssa. Mila on kans bichon, joten ne tuli edelleenkin tosi hyvin juttuun. Koko ajan ne touhus ja leikki keskenään. Oli ihanaa, kun Mimiä sai pitää irti pihalla ja se sai juoksennella sydämensä kyllyydestä. Kävin isovanhempien luona muutamia kertoja ja ukkia moikkaamassa hoitokodissa. Myös mummun haudalle vein muutaman kerran kynttilän hämärällä.
Oon innostunut siivouksesta ja tavara määrän karsimisesta, ja sainkin mun kaks siskoa ja vanhemmat tekemään samoin. Oon niin kyllästynyt siihen, että tavaraa on liikaa ja siitä liiasta tavara määrästä kämppä menee helpommin sotkuun, ja samoja turhia tavaroita tulee siirreltyä aina paikasta toiseen. Tää on aika hämmentävää, koska pienenä maksoin kuukausirahasta pikkusiskolle, että hän siivoais mun huoneen, kun en itse jaksanut, hah! Mut nyt on ihanaa kun koti kiiltää ja on kunnossa. Nautin aika paljon siivoamisesta, tosi rentouttavaa. On kiva, kun työn jäljen näkee heti, se tuo energiaa.
Mitään aikatauluja en halunnut lomalle suunnitella, joten meni päivä kerrallaan fiiliksen mukaan. Ainoat pakolliset mitä olin luvannut tehdä, oli viettää kummitytön kanssa leffailtaa. Katsottiin Frozenin huurteinen seikkaulu syöden poppareita ja karkkia. Oli ihanaa napata tyttö kainaloon ja höpötellä samalla. Kyllä sitä vaan ikävä tulee, kun on niin paljon välimatkaa. Leffaillan lopuksi luettiin vielä iltasatu ja sain peitellä ja toivotella hyvät yöt. Ihania pieniä asioita, joita varmasti kummatkin muistellaan pitkään, tai ainakin minä, koska hän on niin rakas mulle. Oon onnellinen, kun saan olla nuin ihanan tytön kummi ja tärkeä tukihenkilö hänen elämässään.
Trimmasin Mimin taas pitkästä aikaa. Turkki oli kasvanut tosi pitkäksi, näkyy ekassa kuvassa. Toisissa kuvissa Mimi on trimmattu. Vielä pitää ensi pesu kerralla siistiä koiraa, koska Mimillä ei enää riittänyt mielenkiinto seistä, niin jouduin keskeyttämään trimmauksen. Tassut ja mahan alta otetaan sitten tällä viikolla vielä ylimääräset karvat pois. Tultiin Mimin kanssa kotiin junalla, ja Mimi oli tosi hienosti ja nätisti koko viiden tunnin junamatkan ajan. Istui ja nukkui sylissä rauhallisesti, aivan kuin kokenut konkari. Vähän meinas hepulia Mimillä pukata, kun Jyväskylästä kyytiin nousi viisi muuta koiraa, mutta rauhoittui vartissa ja jatkoi unia.
Kaikki kuvat on puhelimella otettuja, koska en vain yksinkertaisesti "kerennyt" tai "jaksanut" ottaa kuvia kameralla. Kun saavuimme kotiin, niin Mimi etsi Teemua ja vinku, että missä se iskä oikein on. Teemu oli silloin treeneissä, joten Mimi odotti ulko-oven edessä siihen asti, kunnes mä painuin pehkuihin. Viimesessä kuvassa Mimi on aivan väsynyt reissusta ja makoilee meidän sängyllä tyytyväisenä.
Tulipas aika sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti saatte selvää. Ihanaa keskiviikkoa!


 







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti