torstai 23. maaliskuuta 2017

Kolmiolääkkeen tuoma väsymys

On kyllä ihme lääkettä tuo sirdalud. Pahin selkäjumi on helpottanut, mutta kipua on vielä jonkun verran. Olen venytellyt selkää nyt joka päivä ja ottanut kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja. Väsymys, mitä mulle tulee tuosta sirdaludista on ihan järkyttävää. Lääkkeen oton jälkeen, selkäranka rupeaa tuntumaan lämpimältä, josta sitten laajenee koko selkään. Kun lääke on vaikuttanut koko selän alueella, tuntuu kuin selkää ei olisi ollenkaan. Olo on tosi hassu, ihan kuin olisi muutaman alkoholipitoisen juoman nauttinut. En uskalla nostaa enää Mimiä vaikutuksen aikana, kun olen meinannut jo muutaman kerran pudottaa sen. Matalalta tosin, kun on tullut sängyn viereen halutakseen sänkyyn. Käytin tiistaina Mimin pihalla lääkkeen ottamisen jälkeen, eikä siitä oikeen tullut mitään kun väsymys iski, enkä jaksanut oikein liikkua. Sain onneks käytettyä koiran tuossa meidän pihassa, mutta pitempi lenkki ei olisi tullut kuuloonkaan.
Tunnin päästä suunnilleen alkaa armoton väsymys lääkkeen ottamisen jälkeen. Mä en itsekkään aina tiedä, missä vaiheessa oon nukahtanut. Oon pystynyt helposti nukkumaan päikkäreitä neljä tuntia, käynyt hereillä ja jatkanut taas. Oon myös puhunut sekavia ennen ja jälkeen nukahtamisen. Teemu mulle sanokin, että mitä oikeen höpötät, kun heräsin unilta ja juteltiin hetki. Tänään en uskalla enää ottaa niitä, että pääsen huomenna töihin. Mulla tää väsymys vaikuttaa pitkään, eilen illalla otettu lääke vaikutti vielä aamulla. Mun piti alottaa koulutehtävien tekokin, mutta enpä ole jaksanut tehdä mitään ylimääräistä. Onneks on ollut lääkkeestä myös hyötyä, eikä vaan sivuvaikutuksia. 
Nyt käyttämään koira pikku lenkillä, tuossa ihanassa auringon paisteessa. Toivottavasti se myös piristää muakin, koska vielä on vähän töttöröö ja voimaton olo. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti