maanantai 6. helmikuuta 2017

Nikon Coolpix S7000

Meillä oli ollut kameran hankinta ostoslistalla jo ainakin vuoden ajan. Ennen joulua Teemu osti mulle joululahjaksi kameran, jonka sain heti käyttöön. Kriteereinä mulla oli värissä musta ja kameran piti olla pieni kokoinen, että se on helppo napata matkaan. Kerron vähän mun käyttökokemuksia tästä kamerasta, joka on tosiaan Nikon Coolpix S7000.
En ole mikään kameran huippu käyttäjä, mutta harjoittelen koko ajan. Käytän kameraa ihan perus arjessa ja arkisissa tilanteissa. Kuvia otan niin sisällä kuin ulkonakin, luonnon valossa tai ihan vain kattolamppujen valaistuksessa. Nyt kun kameran hankinnasta on jo reilu kuukausi aikaa, on käyttökokemusta kertynyt jonkun verran. Oon ollu tyytyväinen kameraan, eikä meidän käytölle tarvii yhtään "hienompaa" tai laadukkaampaa kameraa. Tällä mennään varmasti monta vuotta eteenpäin. Hintaa oli noin 170e, joten ei kovin iso sijoitus kameraan, joka on meidän käyttöön sopiva. 
Lähikuvista tulee selkeitä, joissa näkyy pienimmätkin yksityiskohdat. Tosin en ole ottanut lähikuvia kuin suht isoista asioista, esimerkiksi kukista. Täytyy testailla vielä pienempien asioiden kuvausta ja katsoa mitä siitä tulee.
Liikkuvaan kuvaan mä tarvitsen salaman, muuten suurin osa kuvista ei mun taidoilla ainakan onnistu.  Muutamia superhyviä salamattomia kuvia olen saanut napattua. Kuvista ei tule liian valottuneita, vaikka ne on otettukin salamalla. Toki joistakin tulee aivan liian valottuneita ja joistakin tosi huonoja, kun valotus osuu vain keskelle kuvaa, muttei reunoille. Postauksen lopussa kuvia epäonnistuneista kuvista. 
Tässä on hyvä zoomi ja kaukaakin saa otettuja tarkkoja, hyvä laatuisia kuvia. 
Kunhan kokemusta tästä tulee lisää, voisin tehdä päivityspostauksen. Ainakin lisää kaukaa otettuja kuvia täytyy ottaa, niitä ei juurikaan ole muutakuin testauksena otettu, ja sitten poistettu. Vertailu kuviakaan ei vielä ole, esimerkiksi zoomaamatta otettu kuva kaukokohteesta ja siitä aina isoimpaan zoomiin. Ensimmäisenä ainut kaukaa otettu kuva, jonka olen säästänyt. 
Nyt vaan ahkerasti perehtymään kameran saloihin ja hyvien kuvin ottoon.










 
Tässä muutama huono otos. Viimeisenä ihan ensimmäinen kuva tällä kameralla.





Mukavaa alkanutta viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti